Residency (2): projecten

Nu ik ongeveer een week hier ben beginnen de projecten zich af te tekenen. Ik ben met een partituur bezig op basis van het werk van een eerdere resident, ik heb met Oscar Wyers een korte samenwerking gedaan en ik ben bezig met de Scheerlingverhalen op basis van de teksten van Dennis Gaens en Lisa Weeda.

Ik ben een gewoontedier. Ik sta op tijd op, eet Turkse yoghurt van het marktje verderop, schrijf en maak muziek, verken de buurt, maak een gigantische groentesalade, werk door en bezoek ’s avonds events of hang rond bij de space.

Oscar is op vakantie in Berlijn en we hebben samen een stuk gemaakt en bewerkt. Het is ongelooflijk hoeveel ik elke keer van zulke samenwerkingen leer. Ik geniet van de inzichten die Oscar heeft, zijn grote technische kennis en kennis van vaardigheid in elektronische muziek.

Daarnaast ben ik een partituur aan het maken van een print van Sheena Calvert. Zij heeft voor haar afsluitende expositie bij The Wedding Space Punctuating Philosophy prints gemaakt waarbij ze alleen de interpunctie van verschillende wijsgerige teksten op de pagina heeft laten staan. Het resultaat is zowel sober als overweldigend. Op basis hiervan ben ik een partituur aan het maken door de informatie van de prints opnieuw weer te geven op een manier die in te voeren is in een sequencer.

sheena punctuating philosophy page 197

Ik ben van plan mijn residency af te sluiten met een performance en een installatie, uitgaande van een vraag uit het boek The choreographers handbook van Jonathan Burrows: What dialogue can our material have with this space we found?

Ik heb dezelfde vraag gebruikt als intuïtion pump in het presenteren van mijn onderzoek bij Let’s Talk (About Artistic Research), de interdisciplinaire onderzoeksgroep waar ik aan heb meegedaan bij ArtEZ.

Om niet alleen over mijn projecten te praten kun je op soundcloud luisteren naar de eerste proefcompositie bleêne vlekke.

 

Plaats een reactie